Inspektor (Etatów: 1/3 )
Informacje dodatkowe:
OR.2110.2.2024
OGŁOSZENIE WÓJTA GMINY KRUKLANKI z dnia 23 stycznia 2024 r. w sprawie naboru na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze: Inspektor Ochrony Danych Osobowych
Wymiar etatu: 1/3 etatu
Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia następujące wymagania:
- Wymagania niezbędne:
- obywatel polski, obywatel Unii Europejskiej lub kraju, któremu na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa międzynarodowego przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium RP;
- wykształcenie wyższe magisterskie, preferowane: na kierunku prawo, administracja;
- studia podyplomowe lub szkolenia z zakresu ochrony danych osobowych, bezpieczeństwa informacji;
- co najmniej trzyletni staż pracy lub wykonywanie przez co najmniej 3 lata działalności gospodarczej o charakterze zgodnym z wymaganiami na danym stanowisku;
- fachowa wiedza z zakresu krajowych i europejskich przepisów o ochronie danych osobowych;
- fachowa wiedza z zakresu praktyk w dziedzinie ochrony danych osobowych;
- wiedza z zakresu stosowania procedur polityki bezpieczeństwa informacji, w tym ochrony danych osobowych;
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- brak skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślnie przestępstwo skarbowe;
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku;
- nieposzlakowana opinia;
- bardzo dobra znajomość pakietu MS Office;
- prawo jazdy kat. B.
- Wymagania dodatkowe:
- wysoki poziom umiejętności społecznych;
- doświadczenie na stanowisku inspektora ochrony danych lub administratora bezpieczeństwa informacji.
- Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- czynności związane z ochroną danych osobowych w Urzędzie;
- identyfikacja, analiza i ocena procesów przetwarzania danych osobowych, pod kątem ryzyka naruszenia praw i wolności osób fizycznych;
- podejmowanie działań zwiększających świadomość w zakresie bezpieczeństwa danych osobowych;
- weryfikowanie zgodności stanu rzeczywistego z przyjętą polityką bezpieczeństwa IT i ochrony danych w Urzędzie;
- współtworzenie i aktualizacja wewnętrznych regulacji z zakresu ochrony danych;
- nadzór nad procesem oceny skutków dla ochrony danych;
- prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony danych osobowych;
- pełnienie roli punktu kontaktowego dla organu nadzorczego i punktu kontaktowego dla osób, których dane dotyczą we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem ich danych osobowych oraz z wykonywaniem praw przysługujących im na mocy rozporządzenia (RODO);
- nadzór nad procesem obsługi naruszeń ochrony danych;
- informowanie Administratora, podmiotu przetwarzającego oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe o obowiązkach wynikających z przepisów o ochronie danych osobowych oraz doradzanie w tym zakresie, a także monitorowanie przestrzegania przepisów prawa dotyczących ochrony danych osobowych w Urzędzie;
- sprawdzanie zgodności przetwarzania danych osobowych z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych oraz sporządzanie w tym zakresie sprawozdań dla administratora danych;
- podejmowanie działań monitorujących i kontrolnych wobec podmiotów, którym Urząd powierzył przetwarzanie danych osobowych;
- nadzór nad procesem powierzenia danych osobowych podmiotom zewnętrznym;
- uwzględnianie ryzyka związanego z operacjami przetwarzania danych osobowych.
- Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny;
- życiorys (CV) z opisem dotychczasowej kariery zawodowej;
- oryginał kwestionariusza osobowego osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
- kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i doświadczenie zawodowe (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem);
- inne kopie dokumentów potwierdzające kwalifikacje i umiejętności (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem);
- oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
- oświadczenie kandydata, że nie był/a skazany/a prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie pracy na w/w stanowisku;
- kserokopie dokumentów potwierdzających niepełnosprawność, jeśli kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022r. poz. 530).
Uwaga!
Wszystkie dokumenty wymienione w pkt 4 ogłoszenia muszą być własnoręcznie podpisane a w przypadku składanych kopii, powinny być potwierdzone przez kandydata, za zgodność z oryginałem. Niepodpisanie dokumentów spowoduje odrzucenie oferty.
- Informacja o warunkach pracy na stanowisku
- Wymiar etatu: 1/ 3 etatu, na podstawie umowy o pracę;
- dobowy wymiar czasu pracy wynosi 2 godz. 40 minut, a tygodniowy przeciętnie 13 godz. i 20 minut;
- miejsce pracy: Urząd Gminny w Kruklankach, 11– 612 Kruklanki, ul.22 Lipca 10
- wynagrodzenie za pracę: zgodnie z Rozporządzeniem RM w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych oraz Zarządzeniem nr 50/2023 Wójta Gminy Kruklanki, w sprawie Regulaminu wynagradzania pracowników Urzędu Gminy w Kruklankach;
- praca w siedzibie UG bez dostępu do windy;
- przewidywany termin rozpoczęcia pracy: marzec 2024 r.
- Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy w Kruklankach w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
- Termin i miejsce składania ofert
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać lub przesłać w terminie do 2 lutego 2024 r. do godz. 13.00, na adres: Urząd Gminy w Kruklankach, ul. 22 Lipca 10, 11– 612 Kruklanki w zaklejonych kopertach, z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze inspektor ochrony danych osobowych”
Z Regulaminem naboru można się zapoznać w Urzędzie Gminy w Kruklankach lub na stronie Biuletynu Informacji Publicznej http://bipkruklanki.warmia.mazury.pl/ W załączniku do niniejszego ogłoszenia, wskazano kryteria brane pod uwagę przy rozpatrywaniu ofert. Dodatkowych informacji udziela: Sekretarz Gminy – Pani Barbara Ginkowska tel. (87) 421 70 02
Oferty, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane. Kandydaci spełniający wymagania formalne i dopuszczeni do kolejnego etapu konkursu, zostaną o tym powiadomieni pisemnie lub telefonicznie. Informacja o wyniku naboru będzie niezwłocznie umieszczona na stronie internetowej BIP oraz na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy w Kruklankach.
WÓJT GMINY
Bartłomiej Kłoczko