Wersja obowiązująca z dnia
Zaświadczenia z Rejestru Mieszkańców
Wymagane dokumenty
Wniosek złożony w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Gminy w Kruklankach, pokój Nr 2
Opłaty
17 zł - Opłata skarbowa od wydanego zaświadczenia
Termin i sposób załatwienia
7 dni
Podstawa prawna
- art. 45 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz.510, z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 735)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1546, z późn.zm.)
- Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2020 r. po. 346, z późn.zm.)
Inne informacje
Zaświadczenia wydawane są na wniosek:
- Na wniosek zainteresowanej osoby, złożony w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, wydaje się zaświadczenie zawierające pełny odpis przetwarzanych danych dotyczących tej osoby. Zaświadczenie przekazywane jest, w zależności od żądania wnioskodawcy, w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego.
- Przy dokonaniu zameldowania na pobyt czasowy na wniosek osoby meldującej się, zaświadczenie wydaje się odpłatnie, przy czym zaświadczenie jest ważne nie dłużej niż do upływu terminu zameldowania.
- Zaświadczenia wydawane z urzędu - przy dokonaniu zameldowania na pobyt stały wydaje się z urzędu, nieodpłatnie, zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały, ważne do chwili zmiany miejsca zameldowania.