Wersja nieobowiązująca z dnia

Wpis do ewidencji przedszkoli niepublicznych

Jednostka prowadząca

  • Referat ds. organizacyjnych, kadr i oświaty

Wymagane dokumenty

1. Wniosek o wpis do ewidencji przedszkoli niepublicznych.
2. Statut placówki niepublicznej opracowany zgodnie z art. 172 ust. 2 ustawy Prawo oświatowe.
3. Lista pracowników pedagogicznych zawierająca dane dotyczące kwalifikacji pedagogicznych i dyrektora przewidzianych do zatrudnieniu w przedszkolu.
4. Dokumenty poświadczające dysponowanie odpowiednimi pomieszczeniami (np. umowa najmu).
5. Informacja osoby prowadzącej o warunkach lokalowych zapewniających:
a) możliwość prowadzenia zajęć dydaktyczno – wychowawczych,
b) możliwość realizacji innych zadań statutowych;
c) bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy.
6. Opinia Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego dotycząca bezpieczeństwa i higieny w placówce.
7. Pozwolenie na użytkowanie budynku lub na zmianę sposobu użytkowania w budynkach nie szkolnych wydane przez Komendanta Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej.

 

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Gminy w Kruklankach ul. 22 lipca 10 11-612 Kruklanki

Termin i sposób załatwienia

Organ ewidencyjny zobowiązany jest w ciągu 30 dni od daty złożenia zgłoszenia dokonać wpisu do ewidencji placówki niepublicznej oraz doręczyć osobie dokonującej zgłoszenia zaświadczenie o wpisie placówki do ewidencji. Kopię zaświadczenia organ ten przekazuje właściwemu kuratorowi oświaty oraz organowi podatkowemu.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 roku – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r. poz. 1082)

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje odwołanie w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, wnoszone do Kuratora Oświaty w Olsztynie za pośrednictwem Wójta Gminy Krukanki.

Inne informacje

  1. Podmiotami uprawnionymi do założenia niepublicznego przedszkola są osoby fizyczne lub prawne, takie jak fundacje, stowarzyszenia, spółki. Jeśli jest to spółka cywilna, za podmioty uprawnione uważa się indywidualnie oznaczonych wspólników tej spółki.
  2. Prowadzenie niepublicznego przedszkola nie jest działalnością gospodarczą i nie wymaga rejestracji w CEIDG. Niemniej w przypadku osób prawnych konieczne jest zarejestrowanie w KRS.
  3. Osoba prowadząca placówkę jest obowiązana zgłosić organowi, który dokonał wpisu do ewidencji w ciągu 14 dni zmiany w danych zawartych w zgłoszeniu, powstałe po wpisie do ewidencji.
  4. Odmowa dokonania wpisu może być udzielona, jeżeli zgłoszenie nie zawiera wymaganych danych i mimo wezwania nie zostało uzupełnione w wyznaczonym terminie lub gdy statut zgłaszanej placówki jest sprzeczny z obowiązującym prawem i mimo wezwania nie został zmieniony

 

Wersja nieobowiązująca

Strona może zawierać nieaktualną treść i załączniki. Możesz pozostać na tej stronie lub przejść na wersję z obowiązującą zawartością.