Plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020 - 2022
Plan działania
na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
na lata 2020 - 2022
Nazwa podmiotu: Urząd Gminy w Kruklankach
Data opracowania/przyjęcia planu: 30.12.2020r.
Plan obejmuje pełną diagnozę, ustalenie działań z zakresu poprawy dostępności, harmonogram wdrażania, wskazanie osób/komórek oraz oszacowanie kosztów.
- Diagnoza
|
Działanie |
Stan (czy zrealizowany) |
Zalecenia do wdrożenia/wnioski z konsultacji |
|
Audyt architektoniczny |
TAK |
Budynek Urzędu Gminy
|
|
Konsultacje wyników audytu architektonicznego – w zakresie sposobu ich wdrożenia. 1.Samodzielne stanowisko ds. budownictwa 2.Skarbnik 3.Informatyk 4.Zespół ds. dostępności |
TAK |
|
|
Audyt cyfrowy |
TAK |
Zalecenia do wdrożenia:
|
|
Konsultacje wyników audytu cyfrowego – w zakresie sposobu ich wdrożenia. Lista podmiotów biorących udział w konsultacjach: 1.Informatyk 2.Stanowisko ds. zamówień publicznych 3.Wykonawca strony bipkruklanki.warmia.mazury.pl |
TAK |
Wnioski z konsultacji
|
|
TAK |
Zalecenia do wdrożenia: Budynek Urzędu Gminy
|
|
|
Konsultacje wyników audytu informacyjno-komunikacyjnego – w zakresie sposobu ich wdrożenia. Podmiot biorący udział w konsultacjach: Zespół ds. dostępności |
TAK |
|
|
Audyt procedur – regulaminy, standardy obsługi |
NIE |
Zalecenia do wdrożenia: Przeprowadzenie audytu procedur i przeprowadzenie konsultacji jego wyników, pod kątem:
|
|
Konsultacje wyników audytu procedur – w zakresie sposobu ich wdrożenia. Lista podmiotów biorących udział w konsultacjach: 1.Sekretarz 2.Stanowisko ds. organizacyjnych |
NIE |
Wnioski z konsultacji: --- |
- Harmonogram działań, delegacja odpowiedzialności, kosztorys
Nazwa podmiotu: Urząd Gminy w Kruklankach
Data opracowania/przyjęcia planu: 30.12.2020
|
Element planu |
Czas realizacji |
Niezbędne działania/kroki milowe/punkty kontroli postępów prac |
Osoba/komórka odpowiedzialna |
Koszt |
|
Budynek UG 1.Zmiana oświetlenia (zwiększenie natężenia) w pomieszczeniach nr 7, 9, 10 i 11. |
Do końca 2022 |
|
Stanowisko: GKM |
Około 3000 zł |
|
Budynek UG 2.Budowa platformy przyschodowej |
|
|
|
|
|
Budynek UG 3.Przystosowanie toalety na parterze dla osób niepełnosprawnych
|
Prace budowlane w roku 2022 |
|
stanowisko: GKM |
Około 20000 zł |
|
Budynek UG 4.zapewnienie informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku, co najmniej w sposób wizualny.
|
Do końca 2020r. |
Sporządzenie wyrysu |
informatyk |
niekosztownie |
|
Dostosowanie wszystkich dokumentów elektronicznych do wymagań ustawy o dostępności cyfrowej
|
|
|
Informatyk, wieloosobowe stanowiska: OR
|
Bezpłatne szkolenia wewnętrzne oraz zewnętrzne np. NIST |
|
Usunięcie błędów na stronie www |
|
|
Informatyk,
|
Usługa realizowana w ramach opłat/gwarancji na www.kruklanki.pl |
|
Sprawdzenie procedur i przeprowadzenie konsultacji jego wyników |
Do końca lipca 2021 |
|
1. Pracownicy 2.Nadzór nad realizacją zadania oraz aktualizacją planu – sekretarz |
niekosztownie |
Źródło: Niezbędnik koordynatora dostępności