Wersja nieobowiązująca z dnia

Otwarty nabór partnera w celu wspólnej realizacji projektu w ramach naboru dla Poddziałania 2.2.1 Podniesienie jakości oferty edukacyjnej ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych uczniów, który zostanie ogłoszony w II kwartale 2016 roku w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko – Mazurskiego 2014-2020, który ma zostać ogłoszony przez Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko – Mazurskiego

Zgodnie z art.33 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014–2020, Gmina Kruklanki ogłasza konkurs na wspólne przygotowanie i realizację projektu w ramach Poddziałania 2.2.1 Podniesienie jakości oferty edukacyjnej ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych uczniów. 

  1. Cel projektu:

Wsparcia placówek kształcenia ogólnego, to jest szkół podstawowych i gimnazjum w Gminie Kruklanki w zakresie podniesienia jakości kształcenia w tych placówkach, na podstawie indywidualnych diagnoz dla każdej ze szkół. Wsparcie będzie obejmowało jeden lub kilka typów działań dostępnych w przedmiotowym konkursie.

Proponowany zakres zadań przewidzianych dla partnera:

Wsparcie merytoryczne i organizacyjne Gminy Kruklanki przy przygotowaniu wniosku o dofinansowanie oraz realizacji części zadań obejmujących przedmiotowy projekt.

  1. Typy działań przewidziane do realizacji

  1. Kształcenie kompetencji kluczowych uczniów poprzez jedno lub wiele z następujących działań:

    1. Doskonalenie umiejętności i kompetencji zawodowych nauczycieli w zakresie stosowania metod oraz form organizacyjnych sprzyjających kształtowaniu i rozwijaniu u uczniów kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy oraz właściwych postaw/umiejętności (kreatywności, innowacyjności oraz pracy zespołowej).

    2. Kształtowanie i rozwijanie u uczniów kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy oraz właściwych postaw/umiejętności (kreatywności, innowacyjności oraz pracy zespołowej) oraz działań z obszaru doradztwa zawodowego.

    3. Indywidualizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym wsparcie ucznia młodszego.

Działania przedstawione w pkt 1.1 i 1.2 w projekcie będą realizowane łącznie, natomiast, o ile wynika to diagnozy potrzeb, działanie przedstawione w pkt 1.3 -, będzie realizowane wyłącznie jako uzupełnienie działań 1.1 i 1.2 - poprzez:

    1. doposażenie szkół lub placówek systemu oświaty w pomoce dydaktyczne oraz specjalistyczny sprzęt do rozpoznawania potrzeb rozwojowych, edukacyjnych i możliwości psychofizycznych oraz wspomagania rozwoju i prowadzenia terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a także podręczniki szkolne i materiały dydaktyczne dostosowane do potrzeb uczniów z niepełnosprawnością, ze szczególnym uwzględnieniem tych pomocy, sprzętu i narzędzi, które są zgodne z koncepcją uniwersalnego projektowania.

    2. przygotowanie nauczycieli do prowadzenia procesu indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym wsparcia ucznia młodszego, rozpoznawania potrzeb rozwojowych, edukacyjnych i możliwości psychofizycznych uczniów i efektywnego stosowania ww. pomocy dydaktycznych w pracy.

    3. wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniów młodszych w ramach zajęć uzupełniających ofertę szkoły lub placówki systemu oświaty.

  1. Tworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu - realizowany przez poprzez jedno lub wiele z następujących działań:

    1. Wyposażenie szkolnych pracowni w narzędzia do nauczania przedmiotów przyrodniczych lub matematyki.

    2. Doskonalenie umiejętności i kompetencji zawodowych nauczycieli, w tym nauczycieli przedmiotów przyrodniczych lub matematyki, niezbędnych do prowadzenia procesu nauczania opartego na metodzie eksperymentu.

    3. Kształtowanie i rozwijanie kompetencji uczniów w zakresie przedmiotów przyrodniczych lub matematyki.

  1. Korzystanie z technologii informacyjno - komunikacyjnych oraz rozwijanie kompetencji informatycznych – realizowany poprzez jedno lub wiele z następujących działań:

    1. Wyposażenie szkół lub placówek systemu oświaty w pomoce dydaktyczne oraz narzędzia TIK niezbędne do realizacji programów nauczania w szkołach lub placówkach systemu oświaty, w tym zapewnienie odpowiedniej infrastruktury sieciowo-usługowej.

    2. Podnoszenie kompetencji cyfrowych nauczycieli wszystkich przedmiotów w zakresie korzystania z narzędzi TIK zakupionych do szkół lub placówek systemu oświaty oraz włączania narzędzi TIK do nauczania przedmiotowego.

    3. Kształtowanie i rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów, w tym z uwzględnieniem bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni i wynikających z tego tytułu zagrożeń.

    4. Programy rozwijania kompetencji cyfrowych uczniów poprzez naukę programowania

  1. Wymagania wobec partnera:

  1. Partner nie może być podmiotem powiązanym z wnioskodawcą w rozumieniu załącznika I do rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187 z 26.06.2014, str. 1),

  2. Partner musi posiadać doświadczenie w zakresie realizacji projektów finansowanych ze środków EFS,

  3. Partner musi posiadać doświadczenie w zakresie realizacji projektów edukacyjnych.

  1. Przy wyborze partnera będą brane pod uwagę następujące kryteria:

  1. Zgodność działania potencjalnego partnera z celami partnerstwa, max 4 pkt,

  2. Oferowany wkład potencjalnego partnera w realizację projektu, max 4 pkt,

  3. Doświadczenie w realizacji projektów o podobnym charakterze, max 2 pkt.

  1. Oferty składane przez potencjalnych partnerów powinny zawierać:

  1. Informacje na temat wkładu partnera w realizację projektu (zasoby: ludzkie, organizacyjne, techniczne, finansowe),

  2. Zaprezentowanie koncepcji realizacji wymienionych zadań przewidzianych dla partnera;

  3. Opis doświadczenia w pozyskaniu i realizacji projektów finansowanych z EFS w zakresie edukacji.

  1. Oferty składane przez potencjalnych partnerów powinny:

  1. być sporządzone w języku polskim;

  2. zawierać dokumenty potwierdzające status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujących;

  3. zawierać pisemne oświadczenie o nie zaleganiu z płatnościami na rzecz podmiotów publiczno-prywatnych, ani wobec innych podmiotów;

  4. zawierać stosowne oświadczenia o posiadaniu potencjału (prawnego, organizacyjnego i merytorycznego) do realizacji proponowanych działań,

  5. zawierać pisemne oświadczenie, iż potencjalny partner jest podmiotem uprawnionym do ubiegania się o dofinansowanie zgodnie z typem beneficjentów wskazanym w RPO WW-M 2014-2020 oraz doprecyzowanym w Szczegółowym Opisie Osi Priorytetowych RPO WW-M 2014-2020.

  6. zawierać pisemne oświadczenie, iż potencjalny partner nie podlega wykluczeniu z możliwości ubiegania się o dofinansowanie na podstawie odrębnych przepisów, w szczególności:

  • art. 207 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. 2013 r., poz. 885 z późn. zm.);

  • art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769 z późn. zm.);

  • art. 9 ust. 1 pkt 2a ustawy z dnia 28 października 2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 1417).

  1. Termin i tryb rozpatrzenia ofert:

    1. Oferty zostaną rozpatrzone najpóźniej w terminie 2 dni od daty zakończenia naboru przez Zespół Oceniający powołany przez Wójta Gminy Kruklanki.

    2. Na podstawie opinii wydanej przez Zespół, Wójt Gminy Kruklanki dokona wyboru podmiotu, z którym zostanie zawarta umowa partnerska.

    3. Od decyzji Wójta nie przysługuje odwołanie.

    4. Oferty złożone po upływie wyznaczonego terminu nie będą rozpatrywane w konkursie.

  1. Sposób i termin składania ofert:

    1. Wypełnione i opatrzone podpisem osoby upoważnionej dokumenty należy składać w zamkniętej kopercie w formie pisemnej, osobiście lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej na adres: Urząd Gminy Kruklanki, ul. 22 Lipca 10, 11-612 Kruklanki z dopiskiem: „Nabór partnera w celu wspólnej realizacji projektu w ramach naboru dla ramach Poddziałania 2.2.1 Podniesienie jakości oferty edukacyjnej ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych uczniów”

    2. Zgłoszenia należy składać w nieprzekraczalnym terminie 21 dni od dnia publikacji ogłoszenia o konkursie, to jest do dnia 11 kwietnia 2016 r.

Informacje telefoniczne: Barbara Ginkowska, tel. 87 421 70 02,

Ogłaszający zastrzega sobie prawo do negocjowania warunków realizacji zadania oraz do unieważnienia naboru bez podania przyczyny.

Załączniki

Wersja nieobowiązująca

Strona może zawierać nieaktualną treść i załączniki. Możesz pozostać na tej stronie lub przejść na wersję z obowiązującą zawartością.